Recenze: Pod Povrchem - Ztraceni v domě

Byl prosinec, to je to období, kdy (nejen) v únikovce nikdy nevíme kam dřív skočit. K Vánočnímu zenovému klidu měly naše hektické pracovní dny opravdu dost daleko, jednoduše řečeno byl čas na relax. A tak jsme sbalili partu a vyjeli do žebětínských luhů a hájů, ztratit se v domě. Ztraceni v domě byla na brněnské (nebo spíš žebětínské) únikové scéně relativně nová firma. Dozvěděli jsme se o ní od vás, našich zákazníků, a tímto bychom vám chtěli poděkovat, že s námi svoje únikové zkušenosti sdílíte.

Volili jsme poslední hru, kterou měli žebětínští na ten den v rezervačním systému, dorazili jsme tedy v úplné tmě a zimě, což dávalo únikovému domu velmi autentickou atmosféru. Hledali jsme podle navigace a jakmile jsme dorazili na adresu, hned jsme věděli, kam jít. Chvilku jsme váhali, jestli zaparkovat přímo ve vjezdu, ale to už nás milý majitel ve dveřích vítal a ujišťoval, že opravdu můžeme.

Základní fakta:

Lokalita: Brno, Česká republika
Úniková hra: Ztraceni v domě
Místnost: Pod Povrchem
Utekli jsme? ANO
Náš tým: 5 hráčů
Co se nám na hře nejvíc líbilo: Příběh, originální úkoly

Jak už název sám napovídá, úniková hra se tady odehrává v celém domě. Už od úvodního poučení, které proběhlo u přímotopu v mrazivé chodbě nám bylo jasné, že bundy si dneska sundávat nebudeme. Naopak jsme si ještě všichni navlékli vesty, které pro nás byly připraveny. Zima totiž byla neúprosná. Jak slastně to zní, když tyto slova píšu zrovna dneska, v 35°C.

Jakmile jsme vešli dovnitř, na zmrzlé prsty jsme ale v sekundě zapomněli. Hned nás čekala první část příběhu. Příběh místnosti Pod Povrchem je prvním dílem trilogie únikových her, postupně tedy sbíráte další a další střípky, celý příběh však získáte až zahráním všech tří her (až budou na světě). Tato myšlenka nás velmi zaujala, dala nám totiž možnost i po dohrání hry hádat a přemýšlet, co bude dál. Proč se to všechno vlastně děje.

Odpovídá na tak častou otázku
Utekl jsem, a co teď?
Teď si počkej na další díl!
A my se na další místnost už moc těšíme. Věříme, že bude spuštěna už brzy.

Úkoly, které se ve hře vyskytují, jsou spíše podobné únikovkám na mobilu než reálným únikovkám, které jsme hráli. A tohle je jednoznačně plus, opravdu tuto obměnu ceníme. Když nám majitel hry po dohrání prozradil, že je původním povoláním stolař, ani trošku nás to nepřekvapilo. Některé mechanismy vyrobené pro hru jsou velmi zajímavé a precizně zpracované.

Nápovědy jsou řešeny pomocí vysílačky. Jak už určitě všichni víte, nemáme to rádi, ale do této místnosti zašuměný a špatně srozumitelný projev z vysílačky maximálně zapadnul. Navíc vysílačku je potřeba použít až v momentu, kdy se opravdu úplně ztratíte. Předtím máte v každé místnosti malou a velkou nápovědu, které si můžete odkrýt kdykoliv uznáte za vhodné. Jen si to představte, nápovědu máte celou dobu na dosah ruky, ale dovolí vám vaše hrdost ji jen tak přečíst? Vsadím se, že ne!

Herní čas této místnosti je 101 minut a slogan
Nikdy netušíte, které dveře jsou ty poslední!
opravdu dostává svému významu. Většinu času jsme vůbec netušili, kolik toho je ještě před námi a jestli máme šanci hru v čase dokončit. Prostředí nás velmi zaujalo, vždycky se nám víc líbily místnosti, které mají autentickou atmosféru, ve kterých se na některé věci skoro bojíte sáhnout. Pokud jste však milovníci nablýskaných únikových her v nákupních centrech, připravte se na to, že zpočátku budete trošku v šoku. Rozhodně ale na hru běžte i tak, nebudete litovat!

Naše hodnocení:

Hra ztraceni v domě nás i přesto, že jsme hráli v dost pokročilou noční hodinu, totálně pohltila. Obtížností by se tato hra hravě zařadila mezi nejtěžších pár místností, které jsme hráli. Náročná ale byla zdravě - žádné momenty, kdy by byl některý úkol tak těžký, až by nás hra přestala bavit, se nekonal. Hru tedy rádi a s čistým svědomím doporučujeme.

WOW efekt:

Technologie:

Jak moc nás to bavilo: