Recenze: Alchymistická laboratoř - MysteryRoom Brno

MysteryRoom se objevila na trhu v okamžiku největšího brněnského boomu únikových her. Další a další únikovky tehdy otevíraly téměř každý den a my jsme pomalu začínali mít strach, co se s brněnským trhem bude dít dál. Když jsme šli na některou z novějších únikovek, často jsme narazili na nějakou rychlokvašku, která nás trochu víc zklamala než bavila. Aby se tohle nedělo i vám, připravili jsme pro vás článek s pár tipy, jak se při výběru nepřehmátnout TADY. O tom ale někdy jindy, tentokrát o MysteryRoom, která naprosto předčila naše očekávání.

Jak už je naším podivným zvykem, opět jsme si rezervovali poslední dostupný termín. I tak jsme to málem nestihli - na Anenskou, kde se MysteryRoom nachází, jsme dorazili asi tak sekundu před naším termínem a rychle jsme hledali, kam jít. Navigace nás naštěstí nezradila a přímo tam, kam nás poslala, byl vchod do kancelářské budovy a seznam firem, které v ní sídlí, zahrnoval i MysteryRoom. Vrátný nás trochu překvapeně pozdravil, když mu ale došlo, co po něm v tuto noční hodinu chceme, nasměroval nás k únikové hře.

Základní fakta:

Lokalita: Brno, Česká republika
Úniková hra: MysteryRoom
Místnost: Alchymistická laboratoř
Utekli jsme? V přidaném čase, ale nakonec ANO :)
Náš tým: 4 hráči
Co se nám na hře nejvíc líbilo: Prostředí

Když jsme dorazili na místo, dostali jsme velmi expresní úvod do děje. Když jsme potom zmateně zapadli dovnitř, půlka našeho týmu vůbec netušila, proč tam jsme. My jsme naštěstí měli nastudováno předem, takže jsme je rychle uvedli do situace a dali se do hledání.

Atmosféra, která panovala uvnitř, byla naprosto špičková. Vešli jsme do miniaturní místnůstky, ve které byl každý centimetr pokrytý (nejen) dekoracemi a začali jsme bojovat proti času, který rychle ubíhal. Z Alchymistické laboratoře není hlavním úkolem uniknout - na záchod, pro pití, nápovědy a další záležitosti si tak můžete odskočit, kdykoliv vás napadne. Vaším úkolem tady totiž je najít bájnou umělou bytost - homunkula - a oživit ji.

Úkoly v alchymistické laboratoři jsou velmi zajímavé. Některé vyžadují drobné prerekvizitní znalosti, ale v celém týmu je určitě nějak dohromady dáte. Uspořádání úkolů je až na pár výjimek absolutně paralelní, v kterýkoliv moment hry tedy můžete vyřešit téměř jakýkoliv úkol. Toto je perfektní koncept, kterým se MysteryRoom zásadně odlišuje od většiny únikových her, které jsme hráli. Zároveň s sebou ale nese jistou dávku frustrace. Když konečně po dlouhém boji udoláte zámek, nečeká vás další indície, která vás v příběhu posune. Musíte se vrátit zpátky k hromadě věcí, které máte kolem sebe a bojovat dál.

Pokud se zaseknete v nějaké situaci, ve které se zasekly i týmy před vámi, nápovědu dostanete od ducha - tedy od jeho mluvícího obrazu - který je s vámi po celou dobu ve hře. Pokud se však do některého úkolu příliš zamotáte nebo něco uchopíte způsobem, se kterým tvůrci hry nepočítali, gamemaster za vámi přijde do hry a všechno vám objasní tváří v tvář. Skvělou atmosféru herního prostoru tedy mohl kdykoliv narušit gamemaster, což nám moc nevyhovovalo.

Herní čas a obtížnost si můžete vybrat podle toho, jak moc si věříte. My jsme si vybrali těžkou obtížnost a 90 minut herního času. Za tuto dobu to podle majitelů MysteryRoom normální tým zvládne. My jsme ale samozřejmě nenormální, takže jsme na únik potřebovali ještě přídavek dalších 25 minut. Pokud jste ale normální hráči, nepostižení nemocí z vymýšlení nových a nových místností a hádanek, 90 minut vám bude určitě stačit. :)

Naše hodnocení:

Alchymistická laboratoř rozhodně patří mezi nejtěžší hry v Brně. A zároveň mezi ty nejkrásnější. A má skvěle našlápnuto na to, aby patřila i mezi ty nejlepší. Zajímavé úkoly, krásné prostředí a netradiční koncept pojetí únikové hry tomu rozhodně nahrává. Nebýt pár nedořešených detailů, určitě tomu tak je. Všem hráčům, kteří jsou připraveni na pořádnou únikovou výzvu, návštěvu Alchymistické laboratoře vřele doporučujeme.

WOW efekt:

Technologie:

Jak moc nás to bavilo: