Recenze: Bílá past - BrainMasters Hradec Králové

Časy, kdy úniková hra byla tak maximálně v hlavním městě, jsou naštěstí dávno pryč. Dnes kdykoliv vás napadne, že byste si chtěli zahrát, do pár desítek kilometrů od vás nějakou hru najdete. A to se přesně stalo nám, když jsme si užívali krásný podzimní víkend v Hradci Králové. Při rozhodování mezi Bílou Pastí a Černým vězením jsme volili Bílou Past, asi se bojíme tmy nebo co.

Hledání místa určení nebylo nic težkého. V zastrčené hradecké ulici jsme logo BrainMasters uviděli na první pohled. Tak už zbývala hradecká klasika - najít sloup veřejného osvětlení na připnutí kola - a šli jsme do akce. Po schodech dolů a už nás vítal příjemný gamemaster.

Základní fakta

Lokalita: Hradec Králové, Česká republika
Úniková hra: BrainMasters
Místnost: Bílá past
Utekli jsme? ANO
Náš tým: 3 hráči
Co se nám na hře nejvíc líbilo: úkoly zaměřené na spolupráci

Inetriér

Když jsem říkala, že jsme při výběru měli strach ze tmy, vůbec jsem netušila, že v této místnosti nás čeká tma taky. Bílá tma. Všechno co je uvnitř místnosti je totiž natřené nabílo a to včetně podlahy, skříněk, no prostě všechno. Interiér je zařízený skromně, ale účelně. Zajímavá hra se světly dává místnosti atmosféru, která se v průběhu hry proměňuje. Škoda jen, že se celá hra odehrává v jediné místnosti.

Úkoly

Pokud jste už pár únikových her hráli, většina úkolů vás moc nepřekvapí. Jedná se totiž o úkoly opakující se v pořádné řádce únikových her jak českých, tak zahraničních. Musím ale říct, že se jedná o ty, které člověka při řešení baví, takže vám to, že jste nic nového neviděli, bude vadit nejspíš až zpětně. Jeden z hlavních úkolů byl ale opravdu super, pro jeho řešení bylo třeba efektivně spolupracovat a než jsme ten správný způsob našli, pěkně jsme se zapotili.

Jediné, co nám přišlo trochu nedomyšlené, byl finální úkol, tedy truhla s 10 zámky. Člověk tak neustále nacházel klíče od zámků, které ho v ději nikam neposunuly. Za nás to tedy byl celkem zbytečný prvek.

Průběh hry

Hráli jsme ve třech, což globálně považujeme za nejhorší možný počet hráčů v týmu na únikovou hru. Naštěstí jsme komunikaci zvládli a většinu času jsme byli všichni tři v obraze. I když jsme během hry absolvovali pár záseků (jak je naším zvykem, tak jsme opět překombinovali úkoly, které lze řešit metodou kouknu a vidím), z většiny slepých uliček jsme se dokázali dostat sami. Až na jednu, kdy jsme potřebovali pomoc gamemastera. Celou hru jsme dokončili v čase kolem 45 minut, takže obtížnost je celkem dobře nastavená.

Naše hodnocení

Přesto, že hra přináší na scénu únikových her relativně málo nového, s osvědčenými úkoly, které se v únikovkách běžně vyskytují, autoři pracovali velmi dobře. Hra má spád a většinu času jsme věděli, kudy kam a nad čím opravdu přemýšlet. Jediné, co hře trochu chybělo, byla tajná místnost.

WOW efekt:

Technologie:

Jak moc nás to bavilo: